Amitvilio košmaras (2005)

The Amityville Horror • Ужас Амитивилля

20051h 30mN-16
  ,
Metai:
Šalis:
Kino studija:
Rezultatai Lietuvoje:Pajamos: 41 tūkst. Lt. Žiūrovų: 4 tūkst.
Reklama

Aprašymas

1974–ųjų lapkričio 14–osios vakarą Safolko policijos nuovadoje suskambo telefonas. Drebantis balsas kitame ragelio gale pranešė apie klaikias žudynes Amitvilyje, Oušeno aveniu 112-tame name. Atvykę į nusikaltimo vietą, detektyvai rado negailestingai išskerstus šešių žmonių kūnus. Vienintelis likęs gyvas šeimos narys Ronaldas Defo Jaunesnysis po kelių dienų prisipažino nužudęs savo tėvus ir brolius su seserimis. Į klausimą, kodėl jis tai padarė, vaikinas atsakė, kad jam žudyti liepė balsai, sklindantys iš namo sienų.

Praėjus metams nuo šiurpių įvykių šį namą įsikėlė Lacų šeima. Džordžas (akt. Rajanas Reinoldsas) ir Keti (akt. Melisa Džordž) manė suradę savo svajonių namą. Ketei ir Džordžui atrodė, jog tai idealūs namai auginti tris mažus jų vaikus.

Tačiau name slypintis blogis greitai pabunda iš snaudulio. Namuose prasideda keisti ir nepaaiškinami įvykiai. Šeimą ima persekioti košmariškos vizijos ir šiurpą keliantys balsai. Mažoji Ketės ir Džordžo dukrelė Čelsi (akt. Kloje Morets) ima bendrauti su paslaptingąja įsivaizduojama drauge Džoudi Defo – mergaite, prieš metus žuvusia nuo brolio rankos.

Keti griebiasi paskutinio šiaudo, norėdama apsaugoti savo šeimą nuo kerštingų dvasių. Ji pasikviečia kunigą, kad šis pašventintų namą. Tačiau tai nepadeda. Kunigas bejėgis prieš pykčio pritvinkusias ir ramybės nerandančias sielas. Jos Lacų šeimai atsiunčia žinutę – „Palikite namą“.

Siaubo apimta Ketė pastebi, jog keistai elgtis pradeda ir jos vyras – Džordžas. Jis kasdien vis daugiau laiko praleidžia namo rūsyje, o iš jo išlindęs, paklaikusiomis bepročio akimis nužiūrinėja žmoną ir vaikus – lyg jų nepažinotų. Paslaptinga, šiurpi jėga masina Džordžą ir jis rūsyje ima leisti ne tik dienas, bet ir naktis.

Blogio karalijos prieigose klaidžiojantį Džordžą užvaldo namo balsai. Jį kankina vizijos, kurių Džordžas jau nebegali atskirti nuo realybės. Apimtas regėjimų Džordžas atranda koridorių į siaubingas paslaptis slepiantį ypatingą kambarį. Vyras, smalsumo vedamas, o gal pykčio ir blogio, susikaupusio namo sienose verčiamas, praveria „Raudonojo kambario“ duris.

Paskutinioji užtvara, saugojusi Lacų šeimą nuo lauk besiveržiančio blogio, pašalinta. Atidaręs uždraustojo slapto kambario duris Džordžas, jau pats to nesuvokdamas, išlaisvina šiurpias, gaivališkas jėgas. Namas, iš pradžių atrodęs lyg taikus šeimyninis lizdelis, atgyja. Lacų šeimą užklumpa klaikus košmaras, kurio neatsikratysi, liepęs sau pabusti. Nes tai ne sapnas, tai – realybė.

Filmas „Amitvilio košmaras“ pastatytas, remiantis realiais įvykiais, papasakotais realiai egzistuojančių Keti ir Džordžo Lacų.

Reklama

Specialus Go3 televizijos pasiūlymas tinklapio VisiFilmai.lt lankytojams: su kodu VISI30 Go3 televizijos planą “TV ir filmai” galite įsigyti su 30% nuolaida taikoma pirmiems trims mėnesiams! Kodu VISI30 galite pasinaudoti iki 2024 vasario 29 d. Daugiau informacijos

Aktoriai ir filmavimo komanda

Ryan Reynolds

George Lutz

Jesse James

Billy Lutz

Jimmy Bennett

Michael Lutz

Philip Baker Hall

Father Callaway

David Gee

ER Doctor

Danny McCarthy

Officer Greguski

Režisierius

Andrew Douglas

Režisierius

Prodiuseris

Michael Bay

Prodiuseris

Randall Emmett

Prodiuseris
Pridėti apžvalgą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Vartotojų atsiliepimai

  1. www.visifilmai.lt

    Vasara sėkmingai baidė žiūrovus nuo kino teatrų, todėl premjerų badas šiais mėnesiais labai suprantamas, o filmai, visgi paleidžiami į ekraną net per didžiausius karščius, privalo turėti dar svaresnių argumentų, kodėl žiūrovui verta iškeisti saulėtą paplūdimį į, tarkime, mažiau nei pusantros valandos trunkantį „Amitivlio košmarą“.

    Ši kino juosta, neseniai startavusi ir Lietuvoje, yra atnaujinta 1979-ųjų vidutinio ir niekada per daug neišsiskyrusiu „dietinio siaubiako“ versija. Lutzų šeima – Ryanas Reynoldsas, vaidinantis patėvį Džordžą, Melissa George rūpestingos mamos vaidmenyje bei trys šaunūs jų vaikučiai – persikelia į didelį namą prie ežero, kurio, įvertinę savo finansines galimybes, jie negalėjo įpirkti. Jiems įsikėlus į vidų jau pirmąją naktį paaiškėja, jog žemą šio namo kainą lėmė anaiptol ne bloga kaimynystė ar vandenį leidžiantis stogas – tai namo istorija (prieš Lutzams atsikraustant čia gyvenęs žmogus išžudė savo šeimą, nes girdėjo balsus, kurie jam liepė taip pasielgti) bei rūsyje esantys pragaro vartai – kaip tik tai, ko jaunai šeimai bent artimiausius dešimt bendro jų gyvenimo metų neturėtų prireikti.

    Taigi dėl visko kaltas noras turėti savo „amerikietiškos svajonės“ dalį. Net ir matydami, kokia velniava dedasi šiame name, Lutzai užsispyrę grįžta čia nakvoti ir nė nekalba apie galimybę kraustytis kitur. Prabėgus 28 dienoms nuo įsikraustymo, kai Džordžas galutinai išprotėja ir visiems buities darbams ima naudoti savo kirvį, Ketė dar gerai apgalvoja, ar verta iš ten bėgti, nes savisaugos instinktą slopina sveiko proto logika – ar pavyks namą sėkmingai parduoti, ar gausime naują paskolą ir panašiai. Vertinant nekilnojamojo turto rinką, šią jauną moterį galima puikiai suprasti.

    Beje, filmo pradžioje pasirodo užrašas, jog veiksmas yra paremtas tikrais įvykiais. Taip, dar prieš pasirodant 1979-ųjų originaliai versijai Jay Anson parašė knygą apie Lutzų šeimą, kuriai persikėlus į jų naująjį namą prasidėjo keisti dalykai. Tai buvo pakankama priežastis kurti siaubo filmą. Naujojo „Amitivilio košmaro“ režisierius Andrew Douglas į knygą nebeatsisuka ir karpo, taiso bei trumpina ano košmaro detales (pirmasis filmas truko virš dviejų valandų, šis vos pasiekia devyniasdešimties minučių atžymą). Todėl tai jau trečioji kūrybinė tikros istorijos (jei tokia suvis buvo) interpretacija. Tiesos joje nėra daugiau nei liberaldemokratų rinkiminėse kampanijose.

    Tačiau net ir bandydamas atnaujinti ir pataisyti buvusio produkto klaidas režisierius atsimuša į pirmojo kūrinio bukumą. Kartais atrodo, jog namas labiau gąsdina aktorius nei žiūrovus, kita vertus, kartais herojai yra taip prisirišę prie savo meilės lizdelio, jog peržengia bet kokias logikos ribas (iš namo strimgalviais išlėkė jį šventinęs kunigas, auklė sakėsi mačiusi mirusią mergaitę, mažoji dukrelė vaikščiojo stogo atbraila ir ketino nušokti). Manote, jie jau turėjo iš ten dingti? Dar ne! Įspūdžio nedarė ir tai, jog dukrelė Čelsė daugiau nieko neveikė, tik žaidė ir kalbėjo su savo įsivaizduojamąja drauge (kuri iš tiesų buvo mergaitė iš išžudytos šeimos). Tačiau vaikai savaip išgyvena persikraustymą.
    Nors filmui galima prikišti logikos ir veiksmo seklumą, aktoriai šauniai atidirba savo honorarus. Ryanas Reynoldsas puikiai įkūnija „gero patėvio“ ir „patėvio psicho“ personažus bei tendencingą kelionę antrojo link.

    Tačiau tai tik lašas jūroje. Visgi abu filmai (tiek senasis, tiek ir naujas) nesugebėjo įveikti savo prigimtinės misijos – gąsdinti. Taip, čia galbūt rasime vieną kitą šiurpų epizodą, bet ne daugiau. Naujoje versijoje atsirado tie šiurpiai įkyrūs montažo elementai, rodomi žaibišku greičiu, tačiau jie ne gąsdina, bet veikiau erzina ir pykdo.

    Taigi ir naujai komandai nepavyko „ištempti“ padoraus filmo, kuris dar kiek pasikankins kino ekranuose, o po to keliaus į istorijos sąvartyną (ir DVD). Beje, dar pradžioje visą filmo esmę apibendrino pakiša iš Reynoldso lūpų: „Namai nežudo žmonių. Žmonės žudo žmones“. Pirmajame filme jos vietoje skambėjo: „Namai neturi prisiminimų“. Kaip bebūtų gaila, juos turi žiūrovai – ypač tie, kurie pamena, koks buvo originalas ir kodėl jo perdaryti nereikėjo. Todėl, užuot žiūrėję eilinį „dietinį siaubiaką“, jie išskubės į gamtą ir džiaugsis vasaros malonumais. Tikros vasaros Lietuvoje būna itin mažai.

    4,0 rating

    Vasara sėkmingai baidė žiūrovus nuo kino teatrų, todėl premjerų badas šiais mėnesiais labai suprantamas, o filmai, visgi paleidžiami į ekraną net per didžiausius karščius, privalo turėti dar svaresnių argumentų, kodėl žiūrovui verta iškeisti saulėtą paplūdimį į, tarkime, mažiau nei pusantros valandos trunkantį „Amitivlio košmarą“.

    Ši kino juosta, neseniai startavusi ir Lietuvoje, yra atnaujinta 1979-ųjų vidutinio ir niekada per daug neišsiskyrusiu „dietinio siaubiako“ versija. Lutzų šeima – Ryanas Reynoldsas, vaidinantis patėvį Džordžą, Melissa George rūpestingos mamos vaidmenyje bei trys šaunūs jų vaikučiai – persikelia į didelį namą prie ežero, kurio, įvertinę savo finansines galimybes, jie negalėjo įpirkti. Jiems įsikėlus į vidų jau pirmąją naktį paaiškėja, jog žemą šio namo kainą lėmė anaiptol ne bloga kaimynystė ar vandenį leidžiantis stogas – tai namo istorija (prieš Lutzams atsikraustant čia gyvenęs žmogus išžudė savo šeimą, nes girdėjo balsus, kurie jam liepė taip pasielgti) bei rūsyje esantys pragaro vartai – kaip tik tai, ko jaunai šeimai bent artimiausius dešimt bendro jų gyvenimo metų neturėtų prireikti.

    Taigi dėl visko kaltas noras turėti savo „amerikietiškos svajonės“ dalį. Net ir matydami, kokia velniava dedasi šiame name, Lutzai užsispyrę grįžta čia nakvoti ir nė nekalba apie galimybę kraustytis kitur. Prabėgus 28 dienoms nuo įsikraustymo, kai Džordžas galutinai išprotėja ir visiems buities darbams ima naudoti savo kirvį, Ketė dar gerai apgalvoja, ar verta iš ten bėgti, nes savisaugos instinktą slopina sveiko proto logika – ar pavyks namą sėkmingai parduoti, ar gausime naują paskolą ir panašiai. Vertinant nekilnojamojo turto rinką, šią jauną moterį galima puikiai suprasti.

    Beje, filmo pradžioje pasirodo užrašas, jog veiksmas yra paremtas tikrais įvykiais. Taip, dar prieš pasirodant 1979-ųjų originaliai versijai Jay Anson parašė knygą apie Lutzų šeimą, kuriai persikėlus į jų naująjį namą prasidėjo keisti dalykai. Tai buvo pakankama priežastis kurti siaubo filmą. Naujojo „Amitivilio košmaro“ režisierius Andrew Douglas į knygą nebeatsisuka ir karpo, taiso bei trumpina ano košmaro detales (pirmasis filmas truko virš dviejų valandų, šis vos pasiekia devyniasdešimties minučių atžymą). Todėl tai jau trečioji kūrybinė tikros istorijos (jei tokia suvis buvo) interpretacija. Tiesos joje nėra daugiau nei liberaldemokratų rinkiminėse kampanijose.

    Tačiau net ir bandydamas atnaujinti ir pataisyti buvusio produkto klaidas režisierius atsimuša į pirmojo kūrinio bukumą. Kartais atrodo, jog namas labiau gąsdina aktorius nei žiūrovus, kita vertus, kartais herojai yra taip prisirišę prie savo meilės lizdelio, jog peržengia bet kokias logikos ribas (iš namo strimgalviais išlėkė jį šventinęs kunigas, auklė sakėsi mačiusi mirusią mergaitę, mažoji dukrelė vaikščiojo stogo atbraila ir ketino nušokti). Manote, jie jau turėjo iš ten dingti? Dar ne! Įspūdžio nedarė ir tai, jog dukrelė Čelsė daugiau nieko neveikė, tik žaidė ir kalbėjo su savo įsivaizduojamąja drauge (kuri iš tiesų buvo mergaitė iš išžudytos šeimos). Tačiau vaikai savaip išgyvena persikraustymą.
    Nors filmui galima prikišti logikos ir veiksmo seklumą, aktoriai šauniai atidirba savo honorarus. Ryanas Reynoldsas puikiai įkūnija „gero patėvio“ ir „patėvio psicho“ personažus bei tendencingą kelionę antrojo link.

    Tačiau tai tik lašas jūroje. Visgi abu filmai (tiek senasis, tiek ir naujas) nesugebėjo įveikti savo prigimtinės misijos – gąsdinti. Taip, čia galbūt rasime vieną kitą šiurpų epizodą, bet ne daugiau. Naujoje versijoje atsirado tie šiurpiai įkyrūs montažo elementai, rodomi žaibišku greičiu, tačiau jie ne gąsdina, bet veikiau erzina ir pykdo.

    Taigi ir naujai komandai nepavyko „ištempti“ padoraus filmo, kuris dar kiek pasikankins kino ekranuose, o po to keliaus į istorijos sąvartyną (ir DVD). Beje, dar pradžioje visą filmo esmę apibendrino pakiša iš Reynoldso lūpų: „Namai nežudo žmonių. Žmonės žudo žmones“. Pirmajame filme jos vietoje skambėjo: „Namai neturi prisiminimų“. Kaip bebūtų gaila, juos turi žiūrovai – ypač tie, kurie pamena, koks buvo originalas ir kodėl jo perdaryti nereikėjo. Todėl, užuot žiūrėję eilinį „dietinį siaubiaką“, jie išskubės į gamtą ir džiaugsis vasaros malonumais. Tikros vasaros Lietuvoje būna itin mažai.

Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Kino nuotaikos

absurdiškas aistringas aktualus ambicingas apgailėtinas apokaliptinis atmosferinis autentiškas avantiūrinis baisus bauginantis brutalus chaotiškas daugialypis daugiasluoksnis didingas didvyriškas distopinis dramatiškas drąsus dvasingas dviprasmiškas džiaugsmingas egzotiškas ekscentriškas emocingas energingas epinis filosofiškas futuristinis gaivus galingas gąsdinantis gilus gražus grėsmingas grubus įdomus ikoniškas įkvepiantis informatyvus intensyvus intriguojantis introspektyvus intymus įsimintinas įspūdingas išradingas istorinis įtemptas įtikinantis įtraukiantis jaudinantis jausmingas jautrus juokingas kerintis kerštingas kinematografinis klasikinis komiškas kontroversiškas kruvinas kūrybingas kvailas lavinantis linksminantis magiškas meistriškas meninis mielas mįslingas muzikalus narsus neatsispiriamas negražus nenuspėjamas nepamirštamas nerealus nerimą keliantis nerūpestingas nesenstantis nestandartinis netikėtas netradicinis niūrus nostalgiškas novatoriškas nuoširdus nuostabus painus pakylėjantis paliečiantis paslaptingas patrauklus poetiškas prieštaringas protingas provokuojantis psichologinis puikus realistiškas romantiškas ryškus satyriškas siaubingas šiurkštus smagus šmaikštus šokiruojantis spalvingas sprogstantis stebuklingas stilingas subtilus sudėtingas sukrečiantis suktas sunkus tamsus tragiškas trikdantis unikalus užburiantis vaizdingas žaismingas žavingas žiaurus