Amerikos gangsteris (2007)

American Gangster • Гангстер

  ,
Metai:
Šalis:
Kino studija:
Kitas pavadinimas:The Return of Superfly (JAV)
Filmas kolekcijose:
Rezultatai Lietuvoje:Pajamos: 389 tūkst. Lt. Žiūrovų: 31 tūkst.
Biudžetas:$100,000,000.00
Pajamos:$266,500,000.00
Reklama

Aprašymas

American Gangster (2007). Žmonės paprastai nepastebėdavo kuklaus vieno iš mafijos vadukų vairuotojo Franko Lukaso, tačiau kuomet jo bosas netikėtai miršta, tylus juodaodios vairuotojas pasinaudoja galimybe sukurti savo jėgos struktūrą. Savo amerikietišką svajonę.

Besąlygiškai vadovaudamasis garbės kodeksu ir verslo etikos principais, Frankas Lukasas pamažu perima į savo rankas narkotikų verslą. Jis pasiūlo rinkai kokybiškesnės produkcijos už žemesnę kainą. Išstumdamas iš žaidimo savo konkurentus, naujais metodais veikiantis Lukasas išeina į viešumą ir visuomenės akyse užsitarnauja gerą vardą.

Detektyvas Ričis Robertsas dažnai dirba gatvėse ir puikiai jaučia miesto pulsą. Viena iš jo darbo sričių yra būtent prekyba narkotikais. Detektyvas iš karto pajaučia besikeičiančią situaciją, ir nors jam to niekas nepatvirtina, Robertsas ima įtarti, kad mieste atsirado naujas, visiškai nežinomas juodaodis mafiozas, besivadovaujantis kitokiais metodais nei buvo įprasta iki šiol.

Nesuprasti savo aplinkoje, abu šie vyrai pamažu ima pažinti vienas kitą. Ir nors tai vyksta neakivaizdžiai, neišvengiamai artėja atomazga, po kurios išlikti galės tik vienas iš jų…

Reklama

Specialus Go3 televizijos pasiūlymas tinklapio VisiFilmai.lt lankytojams: su kodu VISI30 Go3 televizijos planą “TV ir filmai” galite įsigyti su 30% nuolaida taikoma pirmiems trims mėnesiams! Kodu VISI30 galite pasinaudoti iki 2024 vasario 29 d. Daugiau informacijos

Aktoriai ir filmavimo komanda

Russell Crowe

Richie Roberts

Cuba Gooding Jr.

Nicky Barnes

Josh Brolin

Detective Trupo

Ted Levine

Lou Toback

John Ortiz

Javier J. Rivera

John Hawkes

Freddie Spearman

RZA

Moses Jones

Yul Vazquez

Alfonso Abruzzo

Ruby Dee

Mama Lucas

Carla Gugino

Laurie Roberts

Joe Morton

Charlie Williams

Common

Turner Lucas

Ritchie Coster

Joey Sadano

Ric Young

Chinese General

Režisierius

Ridley Scott

Režisierius

Scenaristas

Steven Zaillian

Scenarijaus autorius

Mark Jacobson

Scenarijaus autorius

Prodiuseris

Brian Grazer

Prodiuseris

Ridley Scott

Prodiuseris
Pridėti apžvalgą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Vartotojų atsiliepimai

  1. Marijus

    Kodėl Frankas Lucas vadinamas būtent „Amerikietišku gangsteriu“? Jis yra realiai egzistuojantis žmogus, daugeliui labai patrauklus, vertas pagarbos. Jis uždirbo milijonus, žudydamas žmones ir į daugelį šeimų atnešė nelaimę, vadinamą heroinu. Filmo scenaristas Stevenas Zaillianas kruopščiai išnagrinėjo šios kontraversiškos asmenybės gyvenimą, remdamasis žurnalisto Marko Jacobsono apybraiža.

    F. Lucas savo heroino karaliaus karjerą pradeda Harleme 1968-ais metais. Dirba asmens sargybiniu ir vairuotoju populiariausiam visų laikų Harlemo banditui Ellworthui „Bumpy“ Johnsonui ir nuosekliai mokosi iš jo gyvenimo išminties. „Bampio“ populiarumui kinas duoklę atidavė net tris kartus: „Šafte“, „Medvilnės klube“ ir „Smogike“. Keista, jog iki šiol niekas iš gangsterinio kino meistrų neaprašė stebėtinos F. Luco karjeros. Mirus „Bampiui“, senam ir teisingam bosui, Frankas pasijunta vienišas. Tokia intriguojančia įžanga prasideda naujausias Ridlio Scotto filmas.

    Paraleliai su Franko istorija režisierius rodo kito charizmatiško autsaiderio vargus. Sąžiningas policininkas Richie Robertsas (akt. Rusellas Crowe‘as) lygiai taip pat, kaip jam dar tuomet nepažįstamas oponentas F. Lucas, tampa balta varna. Nuo jo nusigręžia korumpuoti kolegos. Netgi vėliau jam patikėta padorių pareigūnų komanda juokiasi, kad Richies radęs milijoną dolerių, jų nepasiėmė. Jo žmona nori skyrybų ir atima vaiką. Civiliniam teisme skamba argumentas, jog Richio gyvenimas pernelyg pavojingas ir netinkamas šeimos kūrimui. Nuo tokio nulinio taško savo karjerą pradeda dvi išskirtinės asmenybės: Richie Robertsas – amerikietiškas policininkas ir Frankas Lucas – amerikietiškas gangsteris.

    Kaip ir visi šios šalies milijonieriai, Frankas pradeda savo sėkmės kelią nuo paprasto ir genialaus biznio plano. Jis organizuoja narkotikų prekybą, atsisakydamas tarpininkų. Pats skrenda į Tailando džiungles ir susitaria su vietinės heroino gamybos vadu, kiniečių generolu. Organizuoja narkotikų gabenimą iš Vietnamo į Niujorką žuvusių kareivių karstuose. Narkotikų platinimui suburia tik sau artimus gimines. Iš Sicilijos mafijos nukopijuoja tobulą apsaugos sistemą, paremtą šeimos vertybėmis. Tokiu būdu Frankas išsprendžia dvi problemas: išvengia nepatikimų darbuotojų ir suteikia artimiesiems materialinę gerovę. Juodąjai rinkai, savo drąsaus iššūkio dėka, jis pateikia dvigubai pigesnį ir kokybiškesnį heroiną. Išstumia iš žaidimo savo konkurentus ir lengvai krauna kapitalą. Laisvalaikiu Frankas organizuoja labdarą, sekmadieniais veda motiną į bažnyčią, viešumoje bendrauja su žinomais aktoriais ir sportininkais, ir niekada su banditais. Visuomenės akyse užsitarnauja gerą vardą. Nieko nuostabaus, jog Frankas tiki Amerika. Korporacijų darbo stilius, besiremiantis melu, intrigomis ir konkurencijos dėsniais, padeda jam pasiekti šlovės viršūnę. Frankas sėdi pirmoje eilėje per istorinę Muhamedo Ali ir Frezerio bokso dvikovą drauge su kitomis garsenybėmis. Netgi prasidėjus problemoms, jis atsisako bėgti į kitas valstybes, tvirtindamas patrioto frazę: „čia mano šalis!“

    Įdomi publicistinė detalė-niekas iš teisėtvarkos struktūrų neįtarė Franko. Dėl paprasčiausios priežasties. Ir mafijos, ir valstybės išminčiai ilgai negalėjo patikėti, jog už tokios idealios nusikaltimo schemos stovi viso labo vienas paprastas juodukas. Iki šiol nemėgstu perspausto pataikavimo antirasistinei kino politikai, bet šiame filme negaliu atsigerėti, kaip Denzelis Washingtonas idealiai įkūnijo Franką Lucą. Po abejotinų vaidmenų gražino save į tą aktorystės lygį, kurį jis pademonstravo „Išbandymų dienoj“.

    Suprantama, kad tikrą „amerikietišką gangsterį“ galėjo išaiškinti tik „tikras amerikietiškas mentas“ – bekompromisinis boyskautas Richie Robertsas. Savo galutiniame procese dėl vaiko, neiškentęs ir garsiai pripažinęs, jog jis atsisako asmeninio gyvenimo vardan nedėkingo darbo. Žiūrovų komentarai gali kaltinti filmą dėl tradicinių banalybių, bet faktų nepaneigsi. Visi filme parodyti esminiai bylos įvykiai tikri. Abu kietakakčiai „herojai“ egzistavo ir iki šiol gyvena. Filme jie susitinka tik finale. Kaip M.Manno „Karštyje“ R.De Niro su Al Pacino- taip R.Scotto „Amerikietiškam gangsteryje“ D. Washingtonas su Rusellu Crowe‘u susitinka trumpam subtiliam dialogui, kuris tampa delikatesu kino gurmanui.

    Kai kurie kritikai kaltina Ridley Scottą panašių kūrinių kopijavimu. Iš tiesų, D.Washingtono mafiozinė epopėja daug ko pasisemia iš F.F.Coppolos „Krikštatėvio, o paralelinė sąžiningo policininko kova su korupcija-iš S.Liumeto „Serpico“. Pompastiška finalinė scena perša mums prisiminimus apie „Prancūzų ryšininką“, o ženklelį ant kaklo pasikabinęs Russellas Crowe, atėjęs skelbti savo pergalės žybsinčių policijos mašinų fone- kartoja Geno Hackmano policininką „Popajų“. Ridley Scottas solidus profesionalas ir puikiausiai suvokia tokių kaltinimų galimybę. Ir aš jam atleidžiu jo nuodėmes. Jis panaudojo minėtų filmų elementus, bet juos patobulino ir po ilgokos pauzės sukūrė stiprų žanrinį kiną. „Amerikietiškas gangsteris“ pateikia daug publicistinės tiesos, neestetizuoja teatrališkos F.Coppolos mafijos, pasakoja paprastai, neakcentuodamas, kaip M.Scorsese, smurtinių scenų.Visas fokusas tame, kad tą paprastumą žiūri, nenuleisdamas akių nuo ekrano visas 3 filmo valandas. Todėl, kad Steveno Zailliano scenarijus vertas Oskaro, sujungia įdomią dokumentiką, mafijos epą, policijos filmą, daugybę reikšmingų epizodinių veikėjų ir dėmesio vertų dialogų (“Armandas Assante:“tai sėkmė šovė į tave“ ir daug panašių perliukų). Vienas iš didžiausių režisieriaus nuopelnų – fantastiškas 70-ųjų epochos atkūrimas. Filmas nėra ano laikmečio kriminalų stilizacija. Tiesiog stebėtina kitos epochos rekonstrukcija. Mes žiūrime filmą ir nekreipiame dėmesio, kad ekrane nesimato mobiliųjų telefonų. Viskas taip natūralu, tarsi Ridley Scottas būtų nukėlęs mus su laiko mašina.

    Apie DenzelioWashingtono ir Rusello Crowe duetą nereikia jokių komentarų. Norisi priminti tik vieną. Serpico ir Tony Montana buvo išgalvotos asmenybės. Frankas Lucas ir Richie Robertsas – tikri. Todėl pasigerėjimas personažais ir jų aktoriais stiprėja kvadratu.

    8,0 rating

    Kodėl Frankas Lucas vadinamas būtent „Amerikietišku gangsteriu“? Jis yra realiai egzistuojantis žmogus, daugeliui labai patrauklus, vertas pagarbos. Jis uždirbo milijonus, žudydamas žmones ir į daugelį šeimų atnešė nelaimę, vadinamą heroinu. Filmo scenaristas Stevenas Zaillianas kruopščiai išnagrinėjo šios kontraversiškos asmenybės gyvenimą, remdamasis žurnalisto Marko Jacobsono apybraiža.

    F. Lucas savo heroino karaliaus karjerą pradeda Harleme 1968-ais metais. Dirba asmens sargybiniu ir vairuotoju populiariausiam visų laikų Harlemo banditui Ellworthui „Bumpy“ Johnsonui ir nuosekliai mokosi iš jo gyvenimo išminties. „Bampio“ populiarumui kinas duoklę atidavė net tris kartus: „Šafte“, „Medvilnės klube“ ir „Smogike“. Keista, jog iki šiol niekas iš gangsterinio kino meistrų neaprašė stebėtinos F. Luco karjeros. Mirus „Bampiui“, senam ir teisingam bosui, Frankas pasijunta vienišas. Tokia intriguojančia įžanga prasideda naujausias Ridlio Scotto filmas.

    Paraleliai su Franko istorija režisierius rodo kito charizmatiško autsaiderio vargus. Sąžiningas policininkas Richie Robertsas (akt. Rusellas Crowe‘as) lygiai taip pat, kaip jam dar tuomet nepažįstamas oponentas F. Lucas, tampa balta varna. Nuo jo nusigręžia korumpuoti kolegos. Netgi vėliau jam patikėta padorių pareigūnų komanda juokiasi, kad Richies radęs milijoną dolerių, jų nepasiėmė. Jo žmona nori skyrybų ir atima vaiką. Civiliniam teisme skamba argumentas, jog Richio gyvenimas pernelyg pavojingas ir netinkamas šeimos kūrimui. Nuo tokio nulinio taško savo karjerą pradeda dvi išskirtinės asmenybės: Richie Robertsas – amerikietiškas policininkas ir Frankas Lucas – amerikietiškas gangsteris.

    Kaip ir visi šios šalies milijonieriai, Frankas pradeda savo sėkmės kelią nuo paprasto ir genialaus biznio plano. Jis organizuoja narkotikų prekybą, atsisakydamas tarpininkų. Pats skrenda į Tailando džiungles ir susitaria su vietinės heroino gamybos vadu, kiniečių generolu. Organizuoja narkotikų gabenimą iš Vietnamo į Niujorką žuvusių kareivių karstuose. Narkotikų platinimui suburia tik sau artimus gimines. Iš Sicilijos mafijos nukopijuoja tobulą apsaugos sistemą, paremtą šeimos vertybėmis. Tokiu būdu Frankas išsprendžia dvi problemas: išvengia nepatikimų darbuotojų ir suteikia artimiesiems materialinę gerovę. Juodąjai rinkai, savo drąsaus iššūkio dėka, jis pateikia dvigubai pigesnį ir kokybiškesnį heroiną. Išstumia iš žaidimo savo konkurentus ir lengvai krauna kapitalą. Laisvalaikiu Frankas organizuoja labdarą, sekmadieniais veda motiną į bažnyčią, viešumoje bendrauja su žinomais aktoriais ir sportininkais, ir niekada su banditais. Visuomenės akyse užsitarnauja gerą vardą. Nieko nuostabaus, jog Frankas tiki Amerika. Korporacijų darbo stilius, besiremiantis melu, intrigomis ir konkurencijos dėsniais, padeda jam pasiekti šlovės viršūnę. Frankas sėdi pirmoje eilėje per istorinę Muhamedo Ali ir Frezerio bokso dvikovą drauge su kitomis garsenybėmis. Netgi prasidėjus problemoms, jis atsisako bėgti į kitas valstybes, tvirtindamas patrioto frazę: „čia mano šalis!“

    Įdomi publicistinė detalė-niekas iš teisėtvarkos struktūrų neįtarė Franko. Dėl paprasčiausios priežasties. Ir mafijos, ir valstybės išminčiai ilgai negalėjo patikėti, jog už tokios idealios nusikaltimo schemos stovi viso labo vienas paprastas juodukas. Iki šiol nemėgstu perspausto pataikavimo antirasistinei kino politikai, bet šiame filme negaliu atsigerėti, kaip Denzelis Washingtonas idealiai įkūnijo Franką Lucą. Po abejotinų vaidmenų gražino save į tą aktorystės lygį, kurį jis pademonstravo „Išbandymų dienoj“.

    Suprantama, kad tikrą „amerikietišką gangsterį“ galėjo išaiškinti tik „tikras amerikietiškas mentas“ – bekompromisinis boyskautas Richie Robertsas. Savo galutiniame procese dėl vaiko, neiškentęs ir garsiai pripažinęs, jog jis atsisako asmeninio gyvenimo vardan nedėkingo darbo. Žiūrovų komentarai gali kaltinti filmą dėl tradicinių banalybių, bet faktų nepaneigsi. Visi filme parodyti esminiai bylos įvykiai tikri. Abu kietakakčiai „herojai“ egzistavo ir iki šiol gyvena. Filme jie susitinka tik finale. Kaip M.Manno „Karštyje“ R.De Niro su Al Pacino- taip R.Scotto „Amerikietiškam gangsteryje“ D. Washingtonas su Rusellu Crowe‘u susitinka trumpam subtiliam dialogui, kuris tampa delikatesu kino gurmanui.

    Kai kurie kritikai kaltina Ridley Scottą panašių kūrinių kopijavimu. Iš tiesų, D.Washingtono mafiozinė epopėja daug ko pasisemia iš F.F.Coppolos „Krikštatėvio, o paralelinė sąžiningo policininko kova su korupcija-iš S.Liumeto „Serpico“. Pompastiška finalinė scena perša mums prisiminimus apie „Prancūzų ryšininką“, o ženklelį ant kaklo pasikabinęs Russellas Crowe, atėjęs skelbti savo pergalės žybsinčių policijos mašinų fone- kartoja Geno Hackmano policininką „Popajų“. Ridley Scottas solidus profesionalas ir puikiausiai suvokia tokių kaltinimų galimybę. Ir aš jam atleidžiu jo nuodėmes. Jis panaudojo minėtų filmų elementus, bet juos patobulino ir po ilgokos pauzės sukūrė stiprų žanrinį kiną. „Amerikietiškas gangsteris“ pateikia daug publicistinės tiesos, neestetizuoja teatrališkos F.Coppolos mafijos, pasakoja paprastai, neakcentuodamas, kaip M.Scorsese, smurtinių scenų.Visas fokusas tame, kad tą paprastumą žiūri, nenuleisdamas akių nuo ekrano visas 3 filmo valandas. Todėl, kad Steveno Zailliano scenarijus vertas Oskaro, sujungia įdomią dokumentiką, mafijos epą, policijos filmą, daugybę reikšmingų epizodinių veikėjų ir dėmesio vertų dialogų (“Armandas Assante:“tai sėkmė šovė į tave“ ir daug panašių perliukų). Vienas iš didžiausių režisieriaus nuopelnų – fantastiškas 70-ųjų epochos atkūrimas. Filmas nėra ano laikmečio kriminalų stilizacija. Tiesiog stebėtina kitos epochos rekonstrukcija. Mes žiūrime filmą ir nekreipiame dėmesio, kad ekrane nesimato mobiliųjų telefonų. Viskas taip natūralu, tarsi Ridley Scottas būtų nukėlęs mus su laiko mašina.

    Apie DenzelioWashingtono ir Rusello Crowe duetą nereikia jokių komentarų. Norisi priminti tik vieną. Serpico ir Tony Montana buvo išgalvotos asmenybės. Frankas Lucas ir Richie Robertsas – tikri. Todėl pasigerėjimas personažais ir jų aktoriais stiprėja kvadratu.

Universal Pictures
Amerikos gangsteris (2007)

Kino nuotaikos

absurdiškas aistringas aktualus ambicingas apgailėtinas apokaliptinis atmosferinis autentiškas avantiūrinis baisus bauginantis brutalus chaotiškas daugialypis daugiasluoksnis didingas didvyriškas distopinis dramatiškas drąsus dvasingas dviprasmiškas džiaugsmingas egzotiškas ekscentriškas emocingas energingas epinis filosofiškas futuristinis gaivus galingas gąsdinantis gilus gražus grėsmingas grubus įdomus ikoniškas įkvepiantis informatyvus intensyvus intriguojantis introspektyvus intymus įsimintinas įspūdingas išradingas istorinis įtemptas įtikinantis įtraukiantis jaudinantis jausmingas jautrus juokingas kerintis kerštingas kinematografinis klasikinis komiškas kontroversiškas kruvinas kūrybingas kvailas lavinantis linksminantis magiškas meistriškas meninis mielas mįslingas muzikalus narsus neatsispiriamas negražus nenuspėjamas nepamirštamas nerealus nerimą keliantis nerūpestingas nesenstantis nestandartinis netikėtas netradicinis niūrus nostalgiškas novatoriškas nuoširdus nuostabus painus pakylėjantis paliečiantis paslaptingas patrauklus poetiškas prieštaringas protingas provokuojantis psichologinis puikus realistiškas romantiškas ryškus satyriškas siaubingas šiurkštus smagus šmaikštus šokiruojantis spalvingas sprogstantis stebuklingas stilingas subtilus sudėtingas sukrečiantis suktas sunkus tamsus tragiškas trikdantis unikalus užburiantis vaizdingas žaismingas žavingas žiaurus